Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфата "върви" без дебитомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    такаааа,мерси за компетентните и не дотам компетентни мнения.ситуацията е следната.имам си представа как трябва да върви тази кола-пак казвам върви идеалнооо.
    разхода е повече от задоволителен-6,2 при първо мерене средно с неработещ термостат/мисля че даже малко ще падне след като смених термостата/
    значи всичко е наред и с кеф си карам колата.
    карай бавно за да живееш по-дълго.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение

      Турбодизела , спокойно може да работи без дебитомер, ако наистина това е направено софтуерно !!! Количеството връскано гориво се изчислява по MAP сензора. Малко по-неточно е, но при максимално изцедените мотори се прибягва до тази стъпка, тъй като се променят, турбини ,диаметрите на маркучите и в един момент MAF-a се явява една голяма пречка.
      Сега ми кажи че този двигател има и МАФ и МАП и ще си купя дизел
      NESH
      156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

      Comment


      • #18
        тфа дизела голема работа, ние с бензинките, се 4удим как да изкараме по някое конче от горе със ебати зора то не са валове шлайфове портване ... пилене мазане сметки една торба пари по майстори, и кфо се оказва купуваш си дизел слагаш му чип че даже махаш е дебитомера дет струва 400-600лв и колата лети..... влюбен съм искам дизел...
        Alfa 145 1.3 Boxer 96', Alfa GTV 2.0 16V 96'

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение

          Турбодизела , спокойно може да работи без дебитомер, ако наистина това е направено софтуерно !!! Количеството връскано гориво се изчислява по MAP сензора. Малко по-неточно е, но при максимално изцедените мотори се прибягва до тази стъпка, тъй като се променят, турбини ,диаметрите на маркучите и в един момент MAF-a се явява една голяма пречка. Но в случая наличието му , и извадената букса, говорят единствено за скрънзотия от страна на продавача да закупи нов дебитомер. Интересното е, че колата пуши :O, обикновенно ефекта е обратен. Има вероятност и чипа да е "уникален"
          Само да ти кажа че МАФ сензора хич не пречи и си е много добре и се ползва даже при доста силните коли И да не збравяме че въпреки че е ТД все пак мотора има и атмосверни режими във вакум които няма как да мери мапа който работи от абсолютно налягане нагоре в конкретния случей Просто колата работи по мап и са и натъпкали нафта зверски да върви със висок бууст тва е

          ---------- Post added at 19:46 ---------- Previous post was at 19:43 ----------

          Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
          Сега ми кажи че този двигател има и МАФ и МАП и ще си купя дизел
          Естественно че има и МАП и МАФ как иначе се комадва налягането че то дори пунто ГТ, Алфа 164 V6TB и др. имат и МАФ и МАП дето е технология от войната
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
            И да не збравяме че въпреки че е ТД все пак мотора има и атмосверни режими във вакум които няма как да мери мапа който работи от абсолютно налягане нагоре
            Напълно си прав, но само при условие , че караш на Еверест.
            На моята не съм виждал MAP-a след турбото(което е входа на мотора) да пада под 920mba, при условие , че MAP-a, на входа преди турбината е около 1020mba (атмосферното налягане).Вакуума е от порядъка на 100mba, но спрямо атмосферното.

            Comment


            • #21
              Признавам наистина съм учуден и не очаквах.....за мен наличието на MAP е напълно достатъчното условие електрониката да се оправя /естествено след турбото/ ,а MAF-овете в нашите коли ги възприемам като поредната конспирация на БОШ да ни оскъпи колите в обслужването. Все пак когато фирма отиде при тях да договори компоненти за производство на кола си купува 15-тина компонента от горивната и запалителна система.....и отстъпките са по-големи ако вземеш 1-2 компонента отгоре /примерно MAF/.
              NESH
              156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

              Comment


              • #22
                Възможно е да има различни МАР-сензори, монтирани по колите. Едни с абсолютно и едни с относително налягане. Значи JTD въпреки променливата геометрия успява да отиде в режим на вакуум, така ли?
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                  Напълно си прав, но само при условие , че караш на Еверест.
                  На моята не съм виждал MAP-a след турбото(което е входа на мотора) да пада под 920mba, при условие , че MAP-a, на входа преди турбината е около 1020mba (атмосферното налягане).Вакуума е от порядъка на 100mba, но спрямо атмосферното.
                  Абсолютно не си прав замисли се защо не виждаш по-ниски стойности
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #24
                    Tъй ли
                    Ще говоря на глас , а ти ще ми кажеш къде греша
                    Абсолютното налягане с сбора от атмосфврното + манометричното. Тъй като MAP-а мери абсолючтно налягане , то при угасен двигател, МAP-а показва около 1000 mba (което горе долу е атмосферното за нашата надморска височина). Когато във всмукателният колектор има вакуум, просто налагането спада под атмосферното, но с okoлo 100mba. За да излезе от обхвата на сензора , то вакуума трябва да е 1 бар. Естествено при такъв вакуум, маркуча отдавна ще се е слепил, той едвам издържа един бар налягане
                    ПП: Ако погледнеш кolko надува една турбина, ще видиш че e 2,7 bar. (туй за мойта :P ) реално това означава , че турбината надува 1,7 bar.
                    Last edited by dobromirski; d.m.y г., 21:29.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                      Tъй ли
                      Ще говоря на глас , а ти ще ми кажеш къде греша
                      Абсолютното налягане с сбора от атмосфврното + манометричното. Тъй като MAP-а мери абсолючтно налягане , то при угасен двигател, МAP-а показва около 1000 mba (което горе долу е атмосферното за нашата надморска височина). Когато във всмукателният колектор има вакуум, просто налагането спада под атмосферното, но с okoлo 100mba. За да излезе от обхвата на сензора , то вакуума трябва да е 1 бар. Естествено при такъв вакуум, маркуча отдавна ще се е слепил, той едвам издържа един бар налягане
                      ПП: Ако погледнеш кolko надува една турбина, ще видиш че e 2,7 bar. (туй за мойта :P ) реално това означава , че турбината надува 1,7 bar.
                      Само да запитам когато мапа показва тия 1000мба заглеждал ли си се кво показва дебитомера и защо да му се невиди като се движи колата и налягането е константно дебита на въздуха според дебитомера се мени постоянно в зависимост от терена ? Абе ше го пиша направо дори мапа да покаже под 850мбар екуто въобще не го брига защото в тоя момент то чете от дебитомера
                      Няма да коментирам само ми обесни как 250 килопаскалов мап може да позволи надув на турбината до 1.7 бара ... всъщност знаеш ли хич не се хаби да ми обесняваш направо се съгласявам с теб (най вероятно не караш италянка)
                      Last edited by Bobo; d.m.y г., 02:41.
                      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                      sigpic
                      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                      Comment


                      • #26
                        stoycho.dadao и мойто JTD с включен дебитомер едва вървеше , с изключен вървеше повече , но истината дойде с нов дебитомер.Купих си го от Киров Бош за 135лв.Човека в Бош каза , че за JTD-то дебитомера е намален.Бил почти консуматив за колата.
                        Моят съвет е да си купиш нов , защото в момента колата ти е , като мишка с неработещо скролче.
                        Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105кс 2000г

                        Comment


                        • #27
                          От карта до карта има големи разлики.
                          Примерно ако нямаш дебитомер, картата в отсъствието му при Алфите е доста по-различна от картите на Ланчиите примерно.
                          Ако на една дизелова Ланча и откачиш дебитомера става мъртвец. Ама като казвам мъртвец чист мъртвец.
                          Докато при Алфите картата е доста по-различна. В повечето случаи се върти почти около идеалното вървене и трудно се усеща разликата, ако не знаеш как точно трябва да върви колата.

                          Първоначално публикувано от spe4elist
                          Нещо бъркаш понятията... Консуматива има известен ресурс, разсъждавай нататък по темата ...
                          Зависи.
                          Както се каза всяко нещо си има ресурс и се износва.
                          По тази логика всичко може да минава като консуматив.
                          Примерно моя дебитомер е оригиналния и работи идеално, а направи точно 10 години. Добър консуматив си имам.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение

                            Турбодизела , спокойно може да работи без дебитомер, ако наистина това е направено софтуерно !!! Количеството връскано гориво се изчислява по MAP сензора. Малко по-неточно е, но при максимално изцедените мотори се прибягва до тази стъпка, тъй като се променят, турбини ,диаметрите на маркучите и в един момент MAF-a се явява една голяма пречка. Но в случая наличието му , и извадената букса, говорят единствено за скрънзотия от страна на продавача да закупи нов дебитомер. Интересното е, че колата пуши :O, обикновенно ефекта е обратен. Има вероятност и чипа да е "уникален"
                            .
                            Само ще ти кажа,че с откачен дебитомер,колата е в сервизен режим,демек с някакви фабрични настройки,които са за да се стигне до сервизаАко се сложи нов,ще видиш как може да върви тази кола,и как може да харчи
                            Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                            sprint tropheo
                            155/1.8
                            156/2.0 Selespeed

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                              От карта до карта има големи разлики.
                              Примерно ако нямаш дебитомер, картата в отсъствието му при Алфите е доста по-различна от картите на Ланчиите примерно.
                              Ако на една дизелова Ланча и откачиш дебитомера става мъртвец. Ама като казвам мъртвец чист мъртвец.
                              Докато при Алфите картата е доста по-различна. В повечето случаи се върти почти около идеалното вървене и трудно се усеща разликата, ако не знаеш как точно трябва да върви колата.
                              Ако разглеждаме едни и същи централи например EDC15C2 излиза че въобще няма разлика м/у алфа и ланча Обаче в тези два вариянта има една друга основна разлика която именно влияе на вървенето, едната кола е с променлива геометрия (ако гледаме 2,4) другата е без от там по голямата и по бързо развъртаща се турбина по лесно подминава аварийната карта за дебитомера и влиза в аварийната карта за мап Х рпм Х лоад и там вече разликата се усеща, да не збравяме че и двете са с механичен контрол на буста и променливата геометрия доста по лесно се справя с малко нафта за разлика от обикновенната турбина

                              Мърз ме да пиша за останалите (по новите) ма ако някой го интересува да свирка
                              Last edited by Bobo; d.m.y г., 01:04.
                              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                              sigpic
                              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                                Ако разглеждаме едни и същи централи например EDC15C2 излиза че въобще няма разлика м/у алфа и ланча Обаче в тези два вариянта има една друга основна разлика която именно влияе на вървенето, едната кола е с променлива геометрия (ако гледаме 2,4) другата е без от там по голямата и по бързо развъртаща се турбина по лесно подминава аварийната карта за дебитомера и влиза в аварийната карта за мап Х рпм Х лоад и там вече разликата се усеща, да не збравяме че и двете са с механичен контрол на буста и променливата геометрия доста по лесно се справя с малко нафта за разлика от обикновенната турбина

                                Мърз ме да пиша за останалите (по новите) ма ако някой го интересува да свирка
                                Говоря за централа EDC15C5 - която е на Либрата 135кс и съответно на 156-цата, която е 136кс.
                                При Либрата ако откачиш дебитомера става както казах мъртвец брутален. Няма значение от преминаване в друга карта от лоуд(х)обороти.
                                Картата ли Либрата примерно на 3-та скорост от 1200рпм до 4000рпм е все едно да си извадил маркуча от смукателния колектор и да работи само в чист атмосферен режим, ама и да си затворил половината от диаметъра на колектора. При 156-цата е доста различно.
                                Да не намесваме и EDC15C7, че там разликата е още по-брутална.
                                Вече за EDC16 нямам наблюдение. Не съм правил експеримента.
                                Last edited by BO; d.m.y г., 10:08.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X